Rowenta PU6080

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta PU6080 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,7

Michael 08-06-2021

Prima apparaat

Geschreven voor: Rowenta PU6080

Mijn eerste ervaring met de PU6080 Pure Air luchtreiniger XL was erg positief. Het koste me even moeite om hem te connecten met de app. Maar nadat dat gelukt was kreeg ik direct inzicht in de kwaliteit van de lucht in mijn woning. Hij slaat direct aan wanneer je bijvoorbeeld in de buurt deo op hebt gespoten. Wel vraag ik me af hoe realistisch de data in de app is van de deeltjes, allergenen en gasvorming. Deze fluctueren namelijk wel heel erg snel. Maar op zich tevreden met dit apparaat.

Update: nog zeer tevreden met het apparaat maar ik merk wel dat de verbinding met de app zo nu en dan verloren gaat. Update: verbindingsproblemen met de app blijft hij houden. Verder een goed apparaat die aanslaat wanneer de luchtkwaliteit minder wordt door bijvoorbeeld koken.

Pluspunten

• Detecteert goed

Minpunten

• verbinding met de app laat te wensen over

colint 04-06-2021

Goede luchtreiniger met slechte app

Geschreven voor: Rowenta PU6080

De Pure Air Luchtreiniger XL van Rowenta reinigt de lucht in mijn woonruimte goed; ik merk dat ik minder last heb van mijn hooikoortsklachten. Op zwaardere standen kan de reiniger best luid worden, maar wanneer je hem op nachtmodus zet is hij vrij stil. Het voornaamste probleem met deze reiniger is de app en de "smart" functionaliteiten. Het duurde even voordat ik de reiniger via wifi aan de app kon verbinden, en deze verbinding valt soms weg. Ook komt het voor dat de app aangeeft dat er een verbinding is met de reiniger, maar de luchtwaardes kloppen niet. Bijvoorbeeld, de app zegt dat de lucht schoon is maar de reiniger kleurt rood en blaast op de hardste stand. Ook de app verwijderen en opnieuw verbinden lost dit probleem niet op. Als laatste geeft mijn reiniger nog steeds de melding dat ik de voorste filter schoon moet maken, ondanks dat ik dit al enkele keren heb gedaan. Als luchtreiniger raad ik het product aan, maar koop het niet vanwege de "smart" functionaliteiten.

Pluspunten

• Reinigt lucht goed
  • Nachtmodus is stil
  • Futuristisch design

Minpunten

• Erg groot
  • App werkt slecht

l*******@h********** 01-06-2021

Voor ons niet toereikend

Geschreven voor: Rowenta PU6080

Apparaat is erg groot, en heeft een cirkel aan ruimte om zich heen nodig te functioneren. Bij ons thuis is dat toch wat lastiger. Sloeg wel aan op de kook dampen uit de keuken. Maar verder hadden we altijd de schoonste lucht mogelijk. Onze zoon met huisstofmijt, katten en pollen allergie had geen baat bij dit apparaat.

Annem82 27-05-2021

Mooi en goed werkzaam apparaat.

Geschreven voor: Rowenta PU6080

Het apparaat ziet er mooi uit. Wel groot, maar dit geeft een krachtige indruk. Het installeren van de filters is erg eenvoudig daardoor kunnen we het apparaat bijna direct gaan gebruiken. Het verbinden van de luchtreiniger met het internet is wel lastiger...maar na een keer of 5 proberen werkt dat ineens ook. Wíj hebben de indruk dat dit apparaat zeker wat goeds doet voor de luchtkwaliteit. De app gaf direct aan dat de luchtkwaliteit in huis goed was. Maar onze proest buien zijn toch een stuk afgenomen. Toen we vlees gingen bakken gaf de app aan dat de luchtkwaliteit verslechterde en kregen we het advies de booster aan te zetten. Via de telefoon gaat dat erg eenvoudig en de lucht was snel weer schoon. Al met al een goede eerste indruk. Wanneer ik de reiniger op de slaapkamer zet is word ik met een open neus en zonder keelpijn wakker. Dit is nooit zo in het hooikoortsseizoen. Het reinigen van de filter ging ook makkelijk. Dan kan je ook goed zien hoeveel het apparaat heeft opgevangen. Wel wat problemen met de app. Maar dit is niet direct erg. Tijdens een weekje vakantie (met regen, dus niet erg last van pollen) merkte ik pas echt goed wat de luchtreiniger doet. Het maakt mijn dagen echt aangenamer, geen verstopte neus, geen keelpijn en geen genies. Tijdens de vakantie waren deze klachten direct terug. Een van onze kids os gestopt met zijn hooikoortsmedicatie en de ander neemt het ook niet meer elke dag. Dit apparaat is echt een blijvertje ondanks de best wel hoge prijs.

Pluspunten

• Werkt goed
  • Minder niezen

Minpunten

• Best prijzig

Drakenmeisje 23-05-2021

Goed uitziend apparaat maar maakt veel lawaai

Geschreven voor: Rowenta PU6080

Het apparaat oogt wat instabiel in zijn gedrag. In het leek het alsof de lucht hier niet " vies " was. Blies altijd op de laagste stand. Terwijl de waarden hoog in het rood stonden. Dus vieze lucht. Na aanpassing van de gevoeligheid leek hij beter te reageren en paste hij zijn snelheid aan. Maar nu de laatste twee weken staat hij op de normale modus heel de dag in de boost snelheid te blazen. Dus het is zacht of heel hard blazen. De waarden blijven ernstig vervuild aangeven. Ook als de gevoeligheid terug wordt gezet.
Filters gecontroleerd maar die zijn nog niet " vol"
De app verbinden was vrij lastig in het begin. Soms is hij de connectie nog wel even kwijt. Maar nu gaat dat over het algemeen prima. Denk wel wat hij onze lucht reinigt. Maar lijkt niet voldoende. Al met al een niet heel hoog cijfer
Hij is door zijn harde blazen heel de dag aanwezig. Tv moet je dan zelfs harder zetten

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Handige vervuilingsindicator in kleur
  • Als app geïnstalleerd is werkt deze prima.
  • In nachtstand erg stil

Minpunten

• Veel lawaai als hij de hele dag in hoogste stand
  • Lijkt in vervuilde stand te blijven hangen

g******@g******** 20-05-2021

Krachtig apparaat, jammer dat de app niet altijd goed werkt!

Geschreven voor: Rowenta PU6080

Krachtig apparaat, jammer dat de app niet altijd goed werkt!

Het apparaat is erg krachtig. Is erg stil. De bijbehorende app geeft alleen voor een zelfde soort vervuiling andere informatie. Soms vind ik zelf dat de luchtkwaliteit slecht is maar dan geeft de app aan dat de luchtkwaliteit goed is. De app kan het ene moment ook aangeven dat de lucht schoon is, heel snel naar licht vervuild, matig vervuild en sterk vervuild gaan. Dit met dezelfde waarden.
Als je snel schone lucht wilt hebben dan is dit een super apparaat. Na een avond gourmet ruiken we normaal gesproken nog een paar dagen vleeslucht en met deze luchtreiniger is alles helemaal fris!

Pluspunten

• Snel schone lucht
  • Bedienen via touchscreen

Minpunten

• App werkt niet optimaal
  • Veel ruimte in beslag
  • Moeilijk te verplaatsen